Beschermende Haarstijl: Boxbraids

Hi Beauties!
Sinds 17 februari jl heb ik boxbraids! Gwendelien van Haircrush heeft ze voor mij geïnstalleerd. Ik wilde al een tijdje een protective style om mijn haar even een break te geven van gel. Bij de foto’s die volgen geef ik een korte beschrijving van wat er gaande was.
Dit is het haar wat ik heb gebruikt. In totaal had ik 4 pakken nodig.
De eerste vlecht zat erin jeej! Haha, aan mijn big smile te zien was ik erg blij. Om mijn haar voor te bereiden op de braids had ik mijn haar gestretched door mijn eigen haar te föhnen (met koude lucht) en daarna te twisten. Op die manier was het makkelijker te vlechten omdat mijn haar nogal krult.
Op de helft! Almost ready =D
Het eindresultaat! Het was een lange dag maar ik was er heel blij mee =)
Love this hairstyle!
Aangezien ik mijn haar(stijl) altijd een naam geef, stel ik jullie bij deze voor aan PATRA!
 Na de vlechten een week in te hebben gehad merkte ik op dat plukjes haar op diverse plaatsen wel heel dun verdeeld waren en het gewicht van de vlecht voor problemen kon gaan zorgen. Ik wil mijn haarlijn graag behouden dus besloot ik om de voorste en achterste vlechten los te maken.
Hier zie je een gedeelte wat ik had losgemaakt. Het is echt belangrijk om erop te letten dat de vlechten niet te zwaar zijn en dat je baby haar (als je het hebt) niet mee gevlochten wordt. Toen ik Gwen dit vertelde kwam ze 2 dagen later (de volgende dag was heel krap voor haar) naar mij toe om de boxbraids wat dikker opnieuw te vlechten. Goede service!
De voorkant heeft nu dikkere boxbraids. Ik merkte gelijk verschil. Als ik weer voor boxbraids kies houd ik zeker deze dikte aan. En HOE gaaf is deze bun! (Ik oefen nog steeds hoor Gwen 😉 haha)
In een creative bui kwam ik op dit kapsel! Loved it =D
Hier kun je het wat beter zien
 Na ze nu bijna 3 weken in te hebben gehad ben ik al ready om ze eruit te halen haha. Ik mis deep conditionen zo erg! Denk dat ik ze nog een week inhoud. Daarna ga ik waarschijnlijk weer een protective style indoen, maar dit keer ga ik het zelf proberen! Met de nadruk op PROBEREN! Anders laat ik het gewoon weer doen =p
Wat is jouw favoriete protective style?
Lots of Love
Vie ♥
Volg mij op: Bloglovin | Instagram | Youtube
Geef een reactie

