Zelfvertrouwen na de Big Chop

Hi Beauties!
Daar zit je dan na je big chop. Je vindt je haar heel lelijk en kort, je voelt je niet vrouwelijk meer, je hebt er spijt van..
STOP!!
Sta jezelf niet toe om zulke gedachten te hebben. Natuurlijk is het even wennen. Maar je bent nog steeds dezelfde persoon toch? This is you and you are beautiful!
In 2009 (ik was toen 21 jaar) heb ik er ook aan gedacht om mijn natuurlijke haar te laten uitgroeien. Negen maanden heeft het geduurd voordat ik mijn haar weer relaxte. Ik was jong en vond het belangrijk wat men van mij vond. Bang voor de mening van anderen. Mijn zelfvertrouwen was niet groot genoeg.
Nu is dat een heel ander verhaal! Het is niet zo dat ik uit elkaar spat van zelfvertrouwen, maar ik weiger onzekerheid toe te laten. Ik wil niet dat angst voor wat mensen over mij denken mij tegenhoudt om te doen wat ik zelf echt wil. En mijn haar knippen is wat ik echt wilde. Als je mijn big chop filmpje hebt bekeken, zie je dat ik een big smile op mijn gezicht had toen ’t werd geknipt. Cliché maar er viel echt een last van me af, ik voelde me vrij. Geen weave banen meer die ik moet bedekken als de wind net iets te hard waait, geen halve dagen meer in de kapsalon doorbrengen omdat alles zo lang duurt, geen “neck roll” en “lean back” moves meer om te voorkomen dat men mijn weave banen voelt (true story peeps). Ik nam afscheid van een deel van mij en maakte kennis met de nieuwe Vie, Naturally Vie 🙂        

  

Eén ding wil ik vrouwen meegeven voordat ze de big chop doen, doe het echt pas als je er klaar voor bent. Doe het niet als je nog twijfelt, dat is voor mij een teken dat je er nog niet klaar voor bent. Je voelt echt aan wanneer het tijd is. Het kan ook zo zijn dat je er klaar voor was maar kort haar totaal niet mooi vind staan bij jezelf. Schroom dan niet om gewoon een pruik of extensions te kopen. Daar is niks mis mee. Wat belangrijk is is dat JIJ lekker in je vel zit en dat je met zelfvertrouwen over straat kunt lopen. Het is niet de bedoeling dat jij je down voelt na je big chop alleen maar omdat je jezelf niet mooi vind met een korte coupe. Ain’t nobody got time for that! Gewoon doen waar jij je goed bij voelt dat is wat telt. Begrijp me niet verkeerd, laat het iets tijdelijks zijn totdat je gewend bent geraakt aan je haar. Gebruik het nephaar niet om je haar te verbergen uit schaamte.

Op de foto zie je mij 3 dagen na de big chop, had voor ’t eerst zelf mijn haar gestyled en was ready voor de wereld.

Wie zegt dat je er niet vrouwelijk uit kunt zien met kort haar?!

Schenk geen aandacht aan negatieve reacties. Als je zelfvertrouwen uitstraalt kan niemand je wat maken! Ik heb verhalen gelezen over vrouwen die vrienden of hun partner zijn kwijtgeraakt nadat ze de big chop hadden gedaan. Daar heb ik twee woorden voor: WEES BLIJ! Zulke mensen zijn jou niet waard en heb je niet nodig in je leven.

Lots of Love

Vie ♥


Volg mij op: Bloglovin | Instagram | Youtube 

2 gedachten over “Zelfvertrouwen na de Big Chop”

Geef een reactie

